Platformy: PSP

Poslední díl série battlefront. Považuji za můj nejoblíbenější díl, společně z Battlefront II. Dalo by se říci, že je to jakýsi malí výtažek, z bohužel nevydaných battlefront III. Tanto díl je mnohem lépe adaptovaný pro PSP.

Po spuštění hry se nám zobrazí velmi zajímavě udělaná nabídka. Založíme si svůj profil a zvolíme si tentokrát ze tří obtížností: učedník, rytíř a mistr.
Jako v minulém díle velmi doporučuji si ihned po spuštění hry nastavíme ovládání na alternativní. Hra je pak lépe hratelná. Jako obvykle nás budou zajímat tři kolonky: Kampaně, instantní akce a Galaktický Conquest.




Kampaně

Velmi povedené. Tentokrát mají kampaně velmi zajímavý příběh a na rozdíl od minulých dílu zde bojujete za konkrétní postavu. To znamená, že pokud zemřete, místo aby jste se objevili u nejbližšího vámi zabraného území, se objevíte u nejbližšího chackpointu.
Příběh tentokrát ke konci klonových válek až do doby po konci galaktické občanské války.
Příběh nepatří do kanonu. Hlavními postavami hrdiny, kolem kterých se děj točí jsou dva kloni. Nejsou to ale obyčejní kloni, protože jejich předlohou nebyl Jango Fett ale jiný na sílu citliví jedinec. Označení těchto klonů je X1 a X2 (za toho si zahrajete).
V prvních třech misích bojujete za republiku a nakonec máte za úkol splnit rozkaz 66. Tím končí éra klonových válek. O to překvapivější je, když bojujete v další misi na Dantoin po boku povstalců proti klonům v republikovém brnění. v další misi už bojujete normálně proti impériu. Váš bratr se ale k povstalcům nepřidá. Dále pokračujete po boku povstalců až do bitvy o Endor. Po této bitvě končí éra Občanské války. Následují mise, v kterých bojujete, proti svému bratrovi, tentokrát už jako Jedi a váš bratr je Sith . Kampaně končí soubojem dvou bratrů. Jak příběh skončí nebudu prozrazovat.
Doporučuji kampaně odehrát na všechny obtížnosti, protože se vám pak otevřou všechny zbraně.

Instantní akce

Jako vždy si zvolíte planetu a mód v kterém chcete hrát. Je zde sice mnohem méně planet než v minulém díle ale novinkou je, že jsou propojené vesmírné a pozemní bitvy, o to je hra mnohem zábavnější.

Galaktický Conquest
Tentokrát si můžete zvolit ze čtyř stran a ne ze dvou, jak tomu bylo v předchozím díle.
Mapa je bohužel menší a regiony jsou jen tři. Proto si můžete koupit jenom tři důstojníky.
Samozřejmě pokud hrajete Conquest. Můžete si koupit pouze dva, záleží na tom v jakém regionu je hlavní planeta nepřítel, protože tu když zaberete tak hra končí.
Způsob boje je takřka stejný. Novinkou ale je, že pokud nakupujete vojáky, můžete si na každé planetě přikoupit za jeden tah pouze třicet. Dalším rozdílem je, že si kromě stálých bonusů můžete kupovat i jednorázové. Například hrdinu, nebo o jeden tah navíc.
Bohužel jednorázové bonusy si nepřítel koupit nemůže, pokud by tomu tak bylo jistě by to byla větší zábava.

Způsob boje
Ten je stejný, jako v ostatních dílech, rozdílem ale je, jak už jsem zmiňoval, že se tvůrcům podařilo lépe adaptovat hru pro konzoli PSP.
Ale na rozdíl od minulého dílu už máte jak předem vytvořené bojové třídy, tak si můžete i vytvářet své vlastní. Vlastní třídy si můžete vytvořit celkem tři. Což si myslím že je skvělé tři třídy jsou tak akorát. Opět, jako v minulém díle si také můžete vytvořit svůj vzhled.
Způsob boje se ale od ostatních dílů mnohem liší. Důvodem je propojení vesmírných a pozemních bitev. Můžete tedy bojovat celkem ve čtyřech pásmech.
A tím jsou:
Povrch planety - zde můžete obsazovat území a likvidovat pomocí iontového děla zničit štíty nepřátelské vlajkové lodi.
nebe nad planetou - zde můžete likvidovat nepřátelské stíhačky a bombardovat nepřátelé na povrchu planety.
Vesmír - Zde můžete likvidovat také nepřátelské stíhačky. Nebo zničit u nepřátelské lodi velitelský můstek, motory a komunikační anténu. Můžete samozřejmě zdlouhavě likvidovat nepřátelské štíty u lodi. To nedoporučuji, protože je to zdlouhavé.
vnitřek vlajkových lodí - zde můžete obsadit hangár a poté zničit hlavní generátor.
Poté se začne ozývat hlasitý poplašný signál a bude vám doporučováno opustit loď, protože ta co nevidět vybouchne. Z lodi můžete uniknout buď stíhačkou, pokud se vrátíte zpět do hangáru. Druhou možností, je použít únikové moduly, které jsou v každé lodi umístěny porůznu. Přes to je velmi snadné je najít. Do nepřátelské lodi se dostanete teprve až po tom co zlikvidujete její štíty. I když to není časté, dávejte si pozor, aby nepřítel nezničil vaše štíty. Stane-li se tak, buď musíte lo bránit do konce bitvy, nebo se jí vzdát. Co se týče interiéru lodi, tak se tvůrci velmi zlepšily. Interiéry jsou v každé lodi jiné a zajímavé, tak jak tomu má být.
Každá loď obsahuje únikové moduly, hlavní generátor a orbitální dělo, z kterým můžete střílet na planetu. Bohužel co se týče stíhaček, je hra chudší. Už máte k dispozici pouze dvě kategorie. Klasické stíhačky a transportéry ( jakési přenosné comand posty)
Primárním ḱolem každé bitvy je: Obsadit iontové dělo, zničit nepřátelské štíty, dostat se do lodi a zničit její generátor. I přes to však bitvy nejsou stereotypní.
dalším podstatným faktem je, že se nebojuje na počet nepřátel ale na body.
Vyhrává tedy strana, která jako první dosáhne tisíci bodů, jakým způsobem, to už je na vás.
Nicméně za zničení vlajkové lodi získáte dvě stě bodů. V nastavení je možno k výhře v instantních akcích stanovit vyšší limit, až pět tisíc bodů. můžete vyhrát dříve, pokud obsadíte celou planetu a zlikvidujete nepřátelskou loď.

pokračování v dalším článku